• Ul. Semberskih ratara 1e, 76300 Bijeljina
  • +387 66 329 757

Zašto školica sporta?

Zašto školica sporta?

Zašto Školica sporta?

Šta je potrebno našoj djeci?

Osnovna potreba svakog čoveka, samim tim i svakog deteta, jeste kretanje. Bilo koja aktivnost čoveka, njegovo mentalno i emocionalno ponašanje, ima za osnovu motoričko ponašanje, jer sve počinje pokretom. Motoričko ponašanje podrazumeva rešavanje problema prilikom kretanja i izvođenja raznih pokreta.

Ono obuhvata ne samo fizički deo, već i intelektualno i emotivno učešće. Na sve podsticaje iz okoline dete reaguje pokretom i svakim novim danom unapređuje kako svoj motorički tako i socijalni, emocionalni i intelektualni razvitak.

Sjedenje?
– NE

Svedoci smo (žrtve) načina života koji podrazumeva dugo i nepravilno sedenje ispred kompjutera, TV ekrana, radnog stola, kao i preterano korišćenje prevoznih sredstava (automobila, autobusa, liftova) čak i za male razdaljine.

Pored mnogih drugih posledica hipokinezije, registrovana je masovna pojava lošeg držanja tela i ravnih stopala već kod dece predškolskog uzrasta. A gojaznost i slabe fizičke sposobnost su ne samo nepopularni, već mogu mnogo dublje i trajnije da naruše zdravlje.

Vježbanje?
– DA

S druge strane, vežbanje u grupi ima veoma važnu psihosocijalnu ulogu. Uključivanje dece u organizovanu sportsku aktivnost dugoročno deci, a i roditeljima, donosi niz benefita. Pored ostalog, smanjuje rizik od socio-patoloških pojava, kao što su delikventno i kriminalno ponašanje, konzumiranje alkohola i narkotika.

Adekvatna fizička aktivnost, najpre kroz igru, a kasnije kroz usmerenu fizičku aktivnost i vežbanje, za decu predstavlja najbolji podsticaj za njihov pravilan rast i razvoj. Neophodno je adekvatno osmisliti i dozirati sportske aktivnosti, tako da sport deci bude zadovoljstvo, zabava i opuštanje, a ne dodatno opterećenje, izvor nezadovoljstva i frustacija.

Važno je istaći da je usmerena fizička aktivnost u ovom uzrasnom dobu bitna, jer se samo igrom kao takvom ne može na adekvatan način uticati na razvoj punog psiho-motornog potencijala svakog deteta.

Idealno mesto za vježbanje…
Školica Sporta!

Raznim i mnogobrojnim zabavnim i interesantnim vežbama, deca u ŠKOLICI SPORTA razvijaju koordinaciju, ravnotežu, gipkost, snagu, brzinu, umanjuju strah, povećavaju sigurnost i samopouzdanje, postaju otvorenija i komunikativnija. U Školici sporta Pedagoškog fakulteta u Bijeljini, deca uče kako da poštuju pravila, kako da sarđuju, da kroz rad postižu uspeh, ali isto tako i kako da podnesu poraz.

Sve se to prenosi i u svakodnevni život i aktivnosti kod kuće, u vrtiću, školi, na ulici, što značajno utiče na njihovo celokupno motoričko ponašanje i formiranje bolje strukture ličnosti deteta, a kasnije i odraslog čoveka.

Individualni pristup u okviru grupnog vežbanja

U zavisnosti od biološke zrelosti i njihovih motoričkih sposobnosti deca su podeljena u 3 grupe i to: 1. grupa: 3-4 godine, 2. grupa: 5-6 godina i 3. grupa: 7-8 godina.

Svaka grupa se kasnije deli na podgrupe kako bi se obezbedio što individualniji pristup svakom detetu, jer je poznato da isti zadatak, čak ni u okviru iste grupe, ne mora da bude podjednako podsticajan za svako dete.

Slušajte želje Vašeg deteta

Dete koje je radoznalo i ima želju da proba različite sportove, ne treba u tome sputavati. Na osnovu bogatijeg iskustva lakše će pronaći ono sto mu najviše „leži”, te je zbog toga dobro poštovati želju deteta i njegovu „intuiciju”. S druge strane, važno je znati da postoji pozitivan transfer između različitih sportova, što znači da znanje i veštine iz jednog sporta značajno pomažu u savladavanju drugog.

Zaključak:
Srećno i zdravo djetinjstvo

Školica sporta Pedagoškog fakulteta u Bijeljini, bogatim i raznolikim sadržajem aktivnosti omogućava deci da steknu što širu bazu motoričkih znanja i navika kao i to da se deca upoznaju sa elementima različitih sportova.

Ipak, primarni cilj ŠKOLICE SPORTA nije stvaranje profesionalnih sportista već to da se deci omogući srećno i zdravo detinjstvo koja će iz školice poneti, pre svega, zdrave životne navike i ljubav prema sportu. To nikako ne isključuje prepoznavanje, praćenje i uključivanje nadarene dece u određeni sport, za koji dete ispolji najveće interesovanje i potencijal.